Pazar Lezzetimiz Elmalı Kurabiye

Pazar günü olunca mutfaktan çıkamıyorum. Elimden geldiğince canımızın istediği lezzetleri evde bulunan malzemelerle yapmaya çalışıyorum. Bugünde geçen haftadan kalan elmalarımızı değerlendirmek istedim ve elmalı kurabiye yapmaya karar verdim. Çocukluğumdan beri çok sevdiğim bir kurabiyedir. Malzemesi az, lezzeti mükemmeldir. 



250 gr margarin, 2 çorba kaşığı yoğurt, 1 kahve fincanı pudra şekeri, vanilya, kabartma tozu, aldığı kadar un. İçi için, 5 elma, 2 çorba kaşığı toz şeker (tarçın eklenirse de çok güzel oluyor)
Elmaları kabuklarıyla çekirdeklerini ayıklayıp robottan geçirip rendelenmiş kıvamına getirdim. Bir tavaya alıp 2 kaşık toz şekerle rengi değişene kadar pişirdim.



 Margarini erittim biraz ılınınca, un, kabartma tozu, vanilya, pudra şekeri ve yoğurtla yoğurmaya başladım. Ele yapışmayacak bir hamur elde edinceye kadar un ekledim. Yağı fazlaca olduğu için yumuşak güzel bir hamur oldu. Hamuru üç eşit parçaya ayırdım. 



Parçaları merdane ile çok muntazam olmadan ince olarak açtım ve 8 üçgene böldüm. Her üçgene biraz elmadan koyup sardım ve unlanmış tepsiye yerleştirdim.



Önceden ısıtılmış 180 derece turbo fırında pembeleşinceye kadar pişirdim. Üzerine sıcakken pudra şekeri serptim. Afiyet olsun. 












6 Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım bayılırım elmalı kurabiyeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim +GüzelveKültürlü ben de çok severim :)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık normalde çok sevmeyip anne evinden ayrılıp yurda gelince özlediğim kurabiyedir kendisi :)

    http://menfiebrutas.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, en kısa zamanda kavuşmanız dileğiyle :) +MenfiEbruTaş

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM