30 Aral─▒k 2017 Cumartesi

Chia Tohumu Hakk─▒nda Bilmek ─░stedikleriniz


Chia tohumu son zamanlarda s─▒k├ža rastlad─▒─č─▒m─▒z bir sa─čl─▒kl─▒ ya┼čam ├╝r├╝n├╝. T├╝m d├╝nyada omega-3 ya─člar─▒ ve lif i├žeri─či y├╝z├╝nden t├╝ketimi gittik├že yayg─▒nla┼č─▒yor. Meksika, Arjantin, Bolivya ve Guetemala'da yeti┼čiyor. Bir ada├žay─▒ t├╝r├╝n├╝n tohumlar─▒. Chia Maya dilinde enerji anlam─▒na geliyor. 1 yemek ka┼č─▒─č─▒ chia tohumu 49 kalori.Doymu┼č ya─č oran─▒ d├╝┼č├╝k. 
28 gr yakla┼č─▒k 1 tatl─▒ ka┼č─▒─č─▒ chia tohumunda;11 gr lif var, bu da g├╝nl├╝k lif ihtiyac─▒n─▒z─▒n ├╝├žte birini kar┼č─▒l─▒yor. 5 gr omega-3 var, Omega-3 beyin sa─čl─▒─č─▒ i├žin ├žok ├Ânemli.G├╝nl├╝k kalsiyum ihtiyac─▒n─▒z─▒n % 18 ini kar┼č─▒l─▒yor. Kalsiyum di┼č ve kemik sa─čl─▒─č─▒ i├žin ├Ânemli, kemik erimesini ├Ânl├╝yor. G├╝nl├╝k fosfor ihtiyac─▒n─▒z─▒n % 27 si kar┼č─▒lan─▒r. V├╝cudun protein i┼člemesine ve h├╝cre tamirine yard─▒mc─▒ olur. G├╝nl├╝k manganez ihtiyac─▒n─▒z─▒n % 30 u var. Manganez kemikler i├žin ├Ânemli, v├╝cudun B grubu vitaminlerden biotin ve tiamini kullanmas─▒na yard─▒mc─▒ olur. ├çok iyi bir protein kayna─č─▒ ve kolesterol i├žermiyor, 4.4 gr protein var. G├╝nl├╝k ihtiyac─▒n yakla┼č─▒k % 10 unu kar┼č─▒lar. 
Triptofan adl─▒ amino asit hindide ve chia tohumunda var. Triptofan daha kolay doyman─▒z─▒, daha rahat uyuman─▒z─▒ ve daha iyi hissetmenizi sa─čl─▒yor. Kas ve eklem a─čr─▒lar─▒ ba┼čta olmak ├╝zere bir├žok a─čr─▒y─▒ dindiriyor.H├╝cre yenilenmesini ve onar─▒lmas─▒n─▒ destekliyor.Y├╝ksek oranda lif i├žerdi─činden kan ┼čekerinin h─▒zl─▒ ┼čekilde y├╝kselmesini ya da d├╝┼čmesini ├Ânledi─činden diyabeti ├Ânl├╝yor.Ayr─▒ca chia tohumu kan bas─▒nc─▒n─▒ d├╝zenleyip, iyi kolesterol├╝ artt─▒yor, LDL ve trigliseti d├╝┼č├╝r├╝yor. Aztek ve Maya uygarl─▒klar─▒nda chia tohumlar─▒n─▒ enerji ve g├╝├ž artt─▒rmak i├žin kullan─▒rlarm─▒┼č. Sava┼ča giderken jel olarak t├╝ketilirmi┼č. 
Chia tohumunun tad─▒ ve kokusu yok, direkt olarak yemeklerinize ve salatalar─▒n─▒za ekleyebilirsiniz. Chia tohumu su toplayan bir bitki yani s─▒v─▒ ile temas edince jelimsi bir k─▒vam al─▒yor. T├╝ketirken bol su i├žilmesi gerekiyor. Ya da 1 bardak suda yar─▒m saat bekleterek i├žebilirsiniz.Gl├╝ten i├žermiyor.Yo─čurdun, s├╝t├╝n, suyun i├žine 1 tatl─▒ ka┼č─▒─č─▒ ekleyerek t├╝ketebilirsiniz.Ayr─▒ca neye isterseniz ekleyebilirsiniz. 
Dikkat edilmesi gereken ├Ânemli bir nokta, g├╝nl├╝k 48 gramin ├╝zerinde al─▒nmas─▒ yan etkilere yol a├žabiliyor. Y├╝ksek omega-3 i├žeri─či nedeniyle kan suland─▒r─▒c─▒ etkisi kan bas─▒nc─▒nda d├╝┼čme ve kanamalara, baz─▒ ki┼čilerde alerjik reaksiyonlara, mide ve ba─č─▒rsak ┼či┼čkinliklerine yol a├žabiliyor.Hamilelerin ve emziren kad─▒nlar─▒n kullanmas─▒ uygun de─čil.Menopoz d├Ânemindeki kad─▒nlara olduk├ža yararl─▒. Zay─▒flat─▒c─▒ etkisinin olmad─▒─č─▒ yap─▒lan ara┼čt─▒rmalarla anla┼č─▒lm─▒┼čt─▒r.  Herhangi bir rahats─▒zl─▒─č─▒n─▒z varsa ya da ila├ž kullan─▒yorsan─▒z t├╝ketmeden ├Ânce doktorunuza dan─▒┼čman─▒z yararl─▒ olacakt─▒r. 




33 yorum:

  1. ├çok bilgilendirici olmu┼č ­čśŐ­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
  2. Bu faydal─▒ bilgiler i├žin te┼čekk├╝rler can─▒m

    Yan─▒tlaSil
  3. Yan─▒tlar
    1. ben de salatalara ve yo─čurda kar─▒┼čt─▒r─▒p yiyorum :)

      Sil
  4. Hep merak ediyordum bunu sayende ├Â─črendim ­čśŐte┼čekk├╝r ederim g├╝zel bilgiler i├žin eme─čine sa─čl─▒k can─▒m benim sevgiler ­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. okudu─čun i├žin te┼čekk├╝rler can─▒m :)

      Sil
  5. ─░yi ki denk geldim yaz─▒n─▒za,marketlerde g├Ârd├╝k├že merak ediyordum. Olduk├ža bilgilendirici olmu┼č... te┼čekk├╝rler

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. okudu─čunuz i├žin te┼čekk├╝rler :)

      Sil
  6. Chia pudingini denemek istiyorum, faydal─▒ payla┼č─▒m i├žin te┼čekk├╝rler :)

    Yan─▒tlaSil
  7. Genelde pudingini yap─▒yorum ama yo─čurt, salata bir ├žok ┼čeyle t├╝ketmeyi seviyorum chiay─▒.

    Yan─▒tlaSil
  8. G├╝zel bir bilgilendirme olmu┼č. Spor yapanlara ve s├╝rekli ayakta ├žal─▒┼čanlara ├žol uygun.
    Mutlu senelereeee. ­čÄç­čÄç­čÄç

    Yan─▒tlaSil
  9. ├çok severim, ├Âzellikle k─▒s─▒r harika oluyor kinoayla

    Yan─▒tlaSil
  10. Bu bilgileri payla┼čman ├žok g├╝zel olmu┼č. Hep akl─▒mda alaca─č─▒m g├╝ya, atlamayay─▒m bu sefer alay─▒m o zaman:)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Faydal─▒ olduysam ne mutlu bana, ┼čimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  11. Ger├žekten ne varsa do─čada var..Bir o kadar da faydal─▒.Bak bu kadar detayl─▒ okumam─▒┼čt─▒m chia'y─▒.

    Yan─▒tlaSil
  12. ├žok faydal─▒ bir payla┼č─▒m olmu┼č. Ama son d├Ânemde nedense chia tohumu=zay─▒fl─▒k gibi bir alg─▒ olu┼čtu.Dedi─činiz gibi dikkatli t├╝ketmekte fayda var...

    Yan─▒tlaSil
  13. Un post muy interesante! Feliz a├▒o! ­čÄć­čÄć­čÄć

    Yan─▒tlaSil
  14. ├çok a├ž─▒klay─▒c─▒ bir inceleme yaz─▒s─▒ olmu┼č te┼čekk├╝r ederim ablac─▒m <3
    ├çok fazla yerde g├Âr├╝yordum ama hi├ž kullanmam─▒┼čt─▒m mutlaka ┼čans verece─čim <3
    ─░├žeri─či m├╝kemmel ^^

    Yan─▒tlaSil
  15. Sand─▒─č─▒mdan ├žok faydas─▒ varm─▒┼č.Daha s─▒k t├╝ketmek gerek :)

    Yan─▒tlaSil
  16. ├çok duydum methini ama hi├ž yemek nasip olmad─▒. Verdi─čin bilgiler i├žin ├žok te┼čekk├╝rler:)

    Yan─▒tlaSil
  17. bende kullan─▒yorum ve tavsiye ederim. payla┼č─▒m i├žin te┼čekk├╝rler ...

    Yan─▒tlaSil
  18. Muchas gracias por tu comentario en mi blog! Feliz fin de semana! ♥️♥️♥️

    Yan─▒tlaSil