Renklerin Hayatımıza Etkileri





Renk terapisi renklerin bedenle dengesini, enerjisini kurarak zihinsel, fiziksel, ruhsal ve duygusal anlamda rahatlama sağlar. Tibet'te yüzlerce yıl önce uygulanmaya başlanan renk terapisi zamanla daha bilimsel hale gelmiş. 

İnsanların günlük hayatlarında giydiği giysilerindeki ve kullandığı eşyalardaki renklerin ruh hallerini ortaya koyduğu belirlenmiş. Her rengin ayrı enerjisi var. Hatta doğru renk hastalıklarda bile iyileştirici etkili olabiliyor. 

Bütün renklerin kaynağı beyaz, hayata dair olguların açılımı. Dürüstlüğün, doğruluğun, saflığın, arınmanın rengidir. 

Problemler yaşayan kişiler turuncu ya da kırmızı kullanmalıdır. Enerji dolu olan bu renkler taşıdıkları enerjiyi kullanan kişiye yüklerler. 
Gergin ve kızgın ruh hallerinde ise kırmızı ve turuncu kullanılmamalıdır. Ayrıca kırmızı iştah açıcı bir renktir.  

Yüksek tansiyon ya da yüksek ateşte mavi kullanılırsa tansiyon ya da ateşte düşüş gözlenir. Mavi, iç dinginliği, sevgi, huzur, sakinlik ve barış duygularını pekiştirir. Evlerde oturma odalarında kullanılması uygundur. Yemek yenilen mekanlarda kullanılırsa yemekten sonra yorgunluk hissedilebilir. Kurumsal kimlik renk seçimlerinde ideal renktir.

Düşük tansiyonda, dolaşım bozukluğunda, eklem ağrılarında kırmızı, bağırsak tembelliğinde sarı kullanmak ya da düşünmek yardımcı oluyor. 

Pembe, duygunun ve saf sevginin rengi olarak bilinir. Korunma duygusunun pekişmesini sağlama ve ağrıları hafifletme gibi özellikleri olduğunu düşünülür. 

Yeşil, güven rengi. Paylaşma, cömertlik, huzur, istikrar, sakinlik sağlar. Hayatı ve yenilenmeyi temsil eder. Açık tonları oturma odalarında kullanılabilir. Çocukların ders çalışma odaları için idealdir. 

Kahverengi, ağırbaşlılık ve önderliğin rengi. Eğitim, öğretim, kültür, sanat, emin olma ve sağlamlık duygularını pekiştirir.

Lacivert, uyum ve başarı rengi, sakin ve dingin olmayı pekiştirir.

Mor, ruhsal dünyanın rengi, asilliği, dengeyi, kendine güveni, sakinleştirici ve dinlendirici duyguları pekiştirir. Açık tonları yatak odaları için idealdir.

Sarı, akıl ve zeka rengi, umut, ilham ve yöneticilik duygularını pekiştirir. Kullanıldığı mekanlara sıcak ve aydınlık bir enerji yayar. Kullanılması en çok tercih edilen alanlar mutfaklar ve öğrenci odalarıdır.  

Siyah, güç ve bireysellik rengi, tutku, hırs, inat ve muhalefet duygularında etkin renk. Evde siyah kullanmaktan kaçınmak gerekir. Gümüş ve altın renkleriyle birlikte kullanılırsa yaşam gücünü destekler, bağışıklık sistemini güçlendirir. 

Renklerin enerjisinden yararlanmak için sadece giysilerinizde o rengi kullanmanız gerekmiyor. Düşünerek bile o rengin enerjisini alabilirsiniz. 

Sürekli aynı rengi de kullanmamak gerekiyor. Örneğin sürekli mavi kullanıldığında kendinizi tembelleşmiş, durgun, sürekli kırmızı kullanıldığında sinirli hissedebilirsiniz. Ama maviyi çok seviyorsanız turuncu ile dengeleyebilirsiniz. Sarı rengin fazlası asabiyet, gerginlik ve korku enerjisi yayar. 

Evlerin duvarlarında, mobilyalarda ve dekorasyonda dinginliği ve huzuru hatırlatan lila, mavi, yeşil ve pembe renkleri tercih edilmelidir. 

Kurumsal markaların da kendine ait renkleri vardır. Logolarında, ambalajlarında, internet sitelerinde, sosyal medya sayfalarında kendi renklerini kullanırlar. Renkler bir markanın akıllardaki yerinde çok önem taşır. 

27 Yorumlar

  1. ayyy mavi ve beyaz ve pembe her şeye iyi gelsiiin :)

    YanıtlaSil
  2. heey baksanaaa, inciden notlarda seni görüp geldim sana yorum yaptım döndüm sen de müzik yazıma yapmışsın ne hoş yaaaa hayat ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim, seni düşünmüştüm, telepati olmuş demek ki :)

      Sil
  3. Renkler gerçekten çok önemli ben de evde, odalarda içimi kararttığı için asla koyu renk kullanmam, kırızı da sevmem hep pastel, açık renkler seviyorum, krem, bej, yatak odalarında toz pembe, açık mavi, açık yeşil filan. Siyahı giysi ya da dekorasyonda asla kullanmam çok içimi karartır.
    Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de mümkün olduğunca açık renkleri kullanmaya çalışıyorum :)

      Sil
  4. Yeşile ölüyorum ben...sakinleştiriyor dinlendiriyor sanki 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil benim de en sevdiğim renk, tüm renkler arasında hemen yeşil gözüme çarpar :)

      Sil
  5. Yeşil ve moru çok seviyorum. Ne kadar da güzelmiş verdikleri hisler :) Emeğinize sağlık, sevgileer :)))

    YanıtlaSil
  6. Bilgiler harika kuzum bunlara dikkat edeceğim 🤗

    YanıtlaSil
  7. renklerin insan üzerindeki etkisine inanırım ben .. beyaz ve siyahı çok sever ve kullanırım bence doğru tarif edilmiş..

    YanıtlaSil
  8. Su halimle kirmizi kullansammi kullanmasammi bilemedim;))

    YanıtlaSil
  9. Kırmızı hariç tüm renkleri severim :)

    YanıtlaSil
  10. Yorgun olduğumda illa ki kırmızı kullanırım. Stresli olduğumda mavi.:))

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle mavi elbette, ama sonra kesinlikle kırmızı ve morcuyum ben :)

    YanıtlaSil
  12. çok sevdim, keyifle okudum. ben de zaten yoga, çakralar filan derken renklerle pek iç içeyim bu aralar. Hatta benimde çocuk odasında renk seçimleriyle ilgili bir yazım vardı. www.idilob.com/cocuk-odasinda-renk-secimleri

    YanıtlaSil
  13. Ayy bayıldığım konularrr :) emeginize sağlıkkkk....

    YanıtlaSil
  14. Siyah,gri ve pastel pembeleri çok seviyorum ben ♥

    YanıtlaSil
  15. Bilgiler için teşekkürler. Bütün renkler çok güzel pembeyi, maviyi, yeşili.. çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Yeşil ve mavi en sevdiğim..

    YanıtlaSil
  17. Hayatımızda iyi ki renkler var :)

    YanıtlaSil
  18. Beyaz favorim her zaman nasilda guzel bir renk sevmisim ❤

    YanıtlaSil
  19. yeşil aşktır biliyorsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

YAZARIN ADI

ESRA TAKIM

İZLEYİCİLERİM